Ljubljana, 04.01.2019 | Urška Comino, Melita Goljevšček

Letošnja Gibanica bo pokazala sodobnoplesne presežke

Od 27. februarja do 2. marca se bo v okviru bienala sodobne plesne umetnosti plesalo in gibalo na različnih ljubljanskih odrih
Na programu Gibanice je tudi predstava Leje Jurišić in Marka Mandiča, Skupaj. (Foto: Matija Lukič)
Na programu Gibanice je tudi predstava Leje Jurišić in Marka Mandiča, Skupaj. (Foto: Matija Lukič)

Gibanica – bienale sodobne plesne umetnosti, ekvivalent gledališkemu Borštnikovemu srečanju, je festival, ki strnjeno predstavi nabor najboljših sodobnoplesnih izdelkov slovenskih producentov zadnjih dveh let po izboru mednarodne žirije. Letošnjo izdajo, že deveto, bodo med 27. februarjem in 2. marcem 2019 izpeljali v Stari mestni elektrarni – Elektro Ljubljana, Cankarjevem domu, Plesnem teatru Ljubljana, Španskih borcih in Moderni galeriji, kjer bo potekal otvoritveni dogodek.

Steklena Menažerija (Foto: Nada Žgank)
Steklena Menažerija (Foto: Nada Žgank)

Od leta 2003 Gibanica, bienale sodobne plesne umetnosti, predstavlja slovensko sodobnoplesno produkcijo, ki jo za festival vselej izbere tričlanska selektorska ekipa, tokrat v sestavi:  Ivana Ivković (Hrvaška), Petra Pikalo (Slovenija) in Claire Verlet (Francija).

Chorus (Foto: Urška Boljkovac)
Chorus (Foto: Urška Boljkovac)

Izmed 38 prijavljenih umetnic, umetnikov in skupin so selektorice izbrale devet predstav v tekmovalni program ter dve v spremljevalnega, Staging a Play: Antigona pa se je v tekmovalni program uvrstila neposredno zaradi nagrade strokovne žirije, ki jo je prejel koreograf Matija Feriln za predstavo Staging a Play: Steklena Menažerija, v produkciji Emanata, na Gibanici 2017.

Koncert za Mam (Foto: Drago Videmšek)
Koncert za Mam (Foto: Drago Videmšek)

Obrazložitev selektoric festivala Gibanica 2019: "Izbor selektorske ekipe za Festival Gibanica 2019 je odraz izjemne raznolikosti prejetih prijav, in sicer v vseh pogledih: z vidika spolov, starosti, formatov, razmerja z občinstvom, odnosa do prostora in časa trajanja prijavljenih del. Selektorice smo bile zaradi izjemne kakovosti produkcij, v katerih se odraža intenzivna ustvarjalnost slovenske scene sodobnega plesa, soočene s težko nalogo. V povezavi s tem se selektorice sprašujemo o smiselnosti vnaprejšnjega številčnega omejevanja števila produkcij, ki se lahko uvrstijo v tekmovalni del, in predlagamo, da že v tokratnem programu in tudi v prihodnje izbira prijavljenih del odraža raznovrstnost rezultatov dvoletnega dela ustvarjalcev na tem področju.

Četrtek ob petih (Foto: Nada Žgank)
Četrtek ob petih (Foto: Nada Žgank)

Zato smo v glavni program Gibanice 2019 uvrstile še eno dodatno predstavo in dve v spremljevalni program, predloge glede dodatnega izbora pa je potrdil tudi programski odbor Gibanice. V tokratnem izboru ne prevladuje nobena konkretna tematika ali konceptualni pristop – vsak izmed avtorjev je pokazal svoj lasten izraz in koreografski jezik, kar je dodaten dokaz zrelosti scene kot celote.

Tatovi podob predstavljajo: Matilda in njene žemljice (Foto: Nada Žgank)
Tatovi podob predstavljajo: Matilda in njene žemljice (Foto: Nada Žgank)

Edini kriteriji, ki so nas vodili pri izboru, so presežek, izstopanje, edinstvenost in inovativnost v posameznem izrazu ali formi. Opazili – in nagradili – smo dejstvo, da je bilo tokrat ustvarjenih več skupinskih del kot v preteklosti. Izbor tako zajema širok spekter interesov avtorjev in odraža značilno krajino današnje sodobnoplesne scene v Sloveniji."

Zaklenjeno  (Foto: Matija Lukič)
Zaklenjeno (Foto: Matija Lukič)

Izbrane predstave tekmovalnega programa (Četrtek ob petih, Jurij Konjar, Andreja Podrzavnik, Jaka Šimenc, Blaž Celarec; Staging A Play, Matija Ferlin; Chorus, Žigan Krajnčan, Gašper Kunšek, Jan Krmelj; Radio Hit, Urša Sekirnik; Koncert telesa, Ana Romih in Beno Novak; Zaklenjeno, Veronika Valdes; Skupaj, Marko Mandić, Leja Jurišić, Bojan Jablanovec, Semira Osmanagić; Poiesis sebstva, Snejžana Premuš; Koncert za Mam, Maša Kagao Knez; Mes(t)o glasu, Irena Tomažin Zagoričnik) se bodo tako potegovale za nagrado Gibanice 2019 za najboljšo predstavo po izboru občinstva ter za nagrado Gibanice 2019 za najboljšo predstavo po izboru strokovne žirije.

Staging a Play: Antigona (Foto: Nada Žgank)
Staging a Play: Antigona (Foto: Nada Žgank)

Poleg glavnega programa bo potekal tudi spremljevalni program (predstava Tatovi podob predstavljajo: Matilda in njene žemljice, Urška Vohar (Matilda Buns); okrogla miza z naslovom Izobraževanje na področju sodobnega plesa: Potencialni in nujni ukrepi, ki jo bo moderirala Andreja Kopač; okrogla miza z naslovom Institucionalizacija sodobnega plesa: Nadaljnji koraki, ki jo bo moderirala Pia Brezavšček).

Ime*
Vaš komentar*:
Prepišite kodo:
captcha
Komentarji
Na špici
Katja Dance Company. Najdražji plesni čeveljci za Martino Smodiš!
V izredno čast nam je, da smo se ustvarjalci in plesalci, zbrani pod okriljem Katja Dance ...
Preberi članek
Preberi članek
Januar 2019
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Feet Up. Lahkih nog naokrog tudi pozimi
Z Oriflamovimi izdelki bodo vaše noge lahkotnejše in privlačnejše
Vroča veganska čokolada
Enostavna vroča pijača brez sladkorja za mrzle dni
Preberi članek
Preberi članek